فهرست بستن

مشاوره ازدواج با مرد مطلقه | مزایا و معایب

مشاوره ازدواج با مرد مطلقه چگونه است؟ از قدیم الایام ضرب المثلی معروف وجود دارد که می گوید؛ عشق خبر نمی کند. بنابراین ممکن است شما هم مانند هزاران هزار فرد دیگری که تجربه شیرین عاشقی کردن را داشته اند، این حادثه شیرین را تجربه کنید.

اما شرایط همیشه قرار نیست ایده آل و طبق خواسته شما پیش برود. ممکن است شما در مسیر عشقی تان با مردی آشنا شوید که پیش از این یک ازدواج ناموفق داشته است.

ازدواج با مرد مطلقه چالش های خاص خود را دارد. شناخت این چالش ها می تواند نقشی تعیین کننده در سرنوشت افرادی داشته باشد که قصد دارید در این راه قدم بگذارید. 

از این رو قصد داریم در این مقاله به مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره ازدواج و مزایا و معایب ازدواج با مرد مطلقه بپردازیم.

با مرد مطلقه min 2 - مشاوره ازدواج با مرد مطلقه | مزایا و معایب

مزایای ازدواج با مرد مطلقه

ازدواج با مرد مطلقه یا ازدواج با کوهی از تجربه؟

یکی از بزرگترین مزایای ازدواج با مرد مطلقه این است که شما با فردی وارد زندگی می شوید که تا پیش از این تجربه یک زندگی مشترک را داشته است.

بنابراین به زیروبم های زندگی مشترک آگاه است. و می توانید روی تجربه او حساب زیادی باز کنید. این مزیت در زمانی که شما فردی بی تجربه و ناپخته هستید می تواند بسیار کاربردی باشد.

ازدواج با مرد مطلقه و کاهش احتمال جدایی

از دیگر مزیت های ازدواج با مرد مطلقه این است که احتمال طلاق و جدایی در ازدواج دوم به مراتب کمتر می شود.

فردی که یک بار از مهلکه ای به نام طلاق خارج شده است تا حد امکان سعی می کند خود را در آن شرایط بغرنج قرار ندهد. بنابراین می توانید روی پایداری زندگی مشترک تان حساب محکمی باز کنید.

رشد بلوغ فکری مرد مطلقه

ازدواج با مرد مطلقه یک دستاورد مهم برای شما دارد و آن هم این است که شما با فردی ازدواج می کنید که درک درست و روشنی از خودش و خواسته هایش از شریک زندگی دارد.

چنین مردانی معمولا به درک خوبی از خواسته هایشان رسیده اند. بنابراین با فردی سردرگم که مسیرش مبهم است ازدواج نخواهید کرد.

ازدواج با فردی که استقلال مالی دارد

ازدواج با مرد مطلقه در اغلب مواقع منجر به یک زندگی مشترک با شرایط مالی نسبتا خوب می شود. چرا که مردان مطلقه یکبار تشکیل زندگی داده اند. دارای استقلال مالی خوبی هستند. بنابراین از پس هزینه های زندگی بر می آیند.

ازدواج با مردی که درک خوبی از زن دارد

آقایانی که یک بار طعم تلخ جدایی را چشیده اند هر چند که ممکن است تجربیات خوبی از زندگی قبلی خود نداشته باشند. اما در عین حال درک خوبی از زنان دارند. بنابراین شما از این بابت چالشی نخواهید داشت.

ازدواج با مردی که اهل خانه و خانواده است

ازدواج با مرد مطلقه در اغلب مواقع به ازدواج با مردانی منجر می شود که اهل خانه و خانواده هستند. بنابراین اطمینان شما از بابت خانواده دوست بودن همسرتان بیشتر خواهد بود و می دانید که برای او در اولویت هستید.

 

معایب ازدواج با مرد مطلقه

احتمال رجوع کردن به همسر قبلی

یکی از بدترین و دلهره آورترین معایب ازدواج با مرد مطلقه، نگرانی از بابت رجوع کردن همسر قبلی است. بسیاری از جدایی ها بابت لج و لجبازی است.

و ممکن است شما نیز از شانس بدتان با فردی آشنا شوید که همسر قبلی خود را در عین علاقه ای که به او داشته طلاق داده است. بنابراین ممکن است هر لحظه سر و کله همسر قبلی در زندگی تان پیدا شود.

نگرانی از بابت فکر کردن به همسر قبلی

این نگرانی در ازدواج با مرد مطلقه همواره با شما خواهد بود که نکند همسرتان در حال فکر کردن به زندگی و همسر قبلی خود باشد.

حتی اگر همه چیز بین آن ها تمام شده باشد باز هم این نگرانی با شما خواهد بود که بسیار آزاردهنده است.

ازدواج با مرد مطلقه  و حرف مردم!

از بدی های ازدواج با مرد مطلقه که البته کاملا بی پایه و اساس است، نگرانی از بابت حرف مردم است. بسیاری از افراد به دلیل توجه بیش از حد به حرف مردم زندگی را برای خودشان سخت می کنند و این موضوع در ازدواج با مرد مطلقه شدت پیدا می کند.

نگرانی از بابت ناسازگار بودن همسر

ممکن است دلیل جدایی فرد مورد نظرتان از همسر قبلی اش ناسازگار بودن خود او باشد. و شما این موضوع را قبل از ازدواج متوجه نشوید چرا که هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است!

بنابراین شاید بعد از شنیدن تعریف و تمجیدهای فراوانی که همسرتان از خودش کرده است با واقعیت او روبرو شوید. و متوجه شوید همسر قبلی او با دلایل منطقی از او جدا شده است. در اینجا به شما پیشنهاد می شود حتما از مشاوره ازدواج با مرد مطلقه کمک بگیرید.

معضلات نگهداری از فرزندی که حاصل ازدواج قبل است

از معایب ازدواج با مرد مطلقه این است که در صورت وجود فرزند احتمالی، شما باید به محض عروس شدن و پذیرفتن نقش همسری نقش مادری را نیز بپذیرید. که برای بسیاری از افراد سخت و دشوار است.

پرداخت مهریه توسط همسر و مشکلات مالی پیش رو

اگر همسرتان همچنان در حال پرداخت مهریه همسر قبلی خود باشد ممکن است در زندگی با چالش ها و معضلات مالی روبرو شوید. به ویژه اگر مهریه همسر قبلی او مهریه ای سنگین باشد.

معضلات روحی ناشی از طلاق قبلی در ازدواج با مرد مطلقه

از معایب ازدواج با مرد مطلقه این می باشد که ممکن است متوجه شوید همسرتان از لحاظ روحی به هم ریخته است و حفظ ظاهر می کند.

به هر حال طلاق و جدایی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به یک فرد وارد کند و همسر شما از این قاعده مستثنی نیست.

نگرانی از بابت عدم پذیرش زندگی جدید و شتابزدگی در ازدواج دوم

در ازدواج با مرد مطلقه به این نکته دقت داشته باشید که همسرتان ازدواجش با شما شتابزده عمل نکرده باشد.

بسیاری از افراد صرفا به دلیل عدم توانایی در پذیرش تنهایی تن به ازدواج مجدد می دهند. در حالی که هنوز برای زندگی مشترک مجدد آمادگی ندارند.

عدم تمایل همسر به برپایی جشن عروسی و ماه عسل

در ازدواج با مرد مطلقه ممکن است همسرتان تمایلی به برپایی جشن عروسی و رفتن به ماه عسل نداشته باشد.

ممکن است ذوق و شوق شما برای جشن عروسی، ثبت عکس های آتلیه ای، ثبت فیلم عروسی و پایکوبی همراه مهمانان برای او چندان جذاب نباشد که خود این مسئله یک معضل است.

عدم پذیرش توسط خانواده همسر

بسیاری از افراد در ازدواج با مرد مطلقه متوجه این موضوع می شوند که خانواده همسرشان تمایلی به پذیرش او ندارند. بنابراین ممکن است قرار باشد مدتی بعد از ازدواج تان را در شرایطی سپری کنید که چندان خوشایند نیست.

این گارد از جانب خانواده همسر معمولا به مرور کمرنگ می شود. و شما با کمک گرفتن از مشاوره ازدواج با مرد مطلقه می توانید این فرایند را راحت تر و با آگاهی بیشتر سپری کنید.

مخالفت خانواده تان برای ازدواج

چنین ازدواجی ممکن است از دید خانواده تان چندان امر جالبی نباشد. بنابراین باید تلاش زیادی برای قانع کردن آن ها بکنید. این تلاش ممکن است به جلب رضایت آنها منجر نشود.

 

کلام پایانی مشاوره ازدواج با مرد مطلقه

ازدواج با مرد مطلقه مزایا و معایب خاص خود را دارد. در واقع همه چیز بستگی به خود شما دارد که تا چه حد پذیرش این موضوع را دارید.

لطفا قبل از شکل گرفتن چنین ازدواجی حتما با یک مشاور خبره گفتگو کنید. و از او راهنمایی بخواهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با مرد مطلقه min 2 - مشاوره ازدواج با مرد مطلقه | مزایا و معایب

برای ثبت نظر کلیک کنید

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با پیام مشاور