فهرست بستن

زوج درمانی | مشاوره زوج درمانی تلفنی | مشاوره زوج درمانی

مشاوره زوج درمانی تلفنی

مشاوره زوج درمانی تلفنی یکی از شاخه های روان درمانی است. مشاوره زوج درمان یک درمانگر یا روانشناس می باشد،.که در واقع مشاور خانواده است.

زوج درمانگر با داشتن تجربیات لازم در.این زمینه سعی می کند، با زوج هایی که در زندگی. خود.از مشکلات رنج می برند، صحبت کند. و مشورت های لازم را برای کنترل شرایط در اختیار آنان  قرار دهد.

یکی از راهکارهایی که مشاوره زوج درمانی تلفنی و مشاوره خانواده تلفنی به افراد ارائه می دهد این است که زوجین با دید باز به روابط خود نگاه کنند.

و شرایط را نه فقط از نگاه خود، بلکه.از نگاه همسر نیز مشاهده کنند. تا در تصمیم گیری دچار اشتباه نشوند. 

زوج درمانگران مرکز مشاوره تلفنی رایگان پیام مشاور.تلاش می کنند، با استفاده از مشاوره تلفنی و آنلاین، مشکلات بین زن و شوهر را به ساده ترین شکل حل کنند.

در این مقاله ما به دنبال توضیح مراحل زوج درمانی، اهداف زوج درمانی و کاربردهای زوج درمانی هستیم.

زوج درمانی - زوج درمانی | مشاوره زوج درمانی تلفنی | مشاوره زوج درمانی

چگونه با زوج درمانگر ارتباط بگیریم؟

1- مشاره از طریق تلفن ثابت: در این نوع مشاوره کافی است که از تلفن ثابت منزل یا محل کار خود با شماره 9099072026 تماس بگیرید. و البته دقت داشته باشید که این شماره نیاز به صفر و کد ندارد.

2- مشاوره از طریق موبایل: اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید از طریق موبایل با شماره 09981165858 تماس بگیرید. 

3- مشاوره زوج درمانی رایگان: در انتهای همین نوشته در قسمت ثبت نظرات، سوال خود را بپرسید. در کمترین زمان ممکن مشاوران ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

 

مراحل مشاوره زوج درمانی 

1. شناسایی مشکل یا مشکلات:

در مرحله اول، مشکلات زوجین باید شناسایی شود. برای مثال: طلاق عاطفی یا بی میلی جنسی می باشد، که رابطه را با مشکل مواجه کرده است. سپس این مشکلات از مهم ترین.به کم اهمیت ترین.اولویت بندی می شود.

2. بررسی مشکلات از دیدگاه زوجین:

در این مرحله زوج درمانگر بایستی..با دریافت اطلاعات از زوجین. مشکلات را از دیدگاه هر دو آنان بررسی کند. سپس مسائل جانبی.زندگی مشترک را نیز در نظر بگیرد.

3. به کارگیری روش صحیح حل مسئله:

در گام سوم، زوج درمانگر هدف را مشخص می کند. سپس روش های صحیح حل مسئله.را به کار می گیرد. تا مشکلات زوجین را برطرف کند.

4. دادن مشاوره با توجه به مشکلات زوجین:

در مرحله آخر، مشاور زوج درمانگر با ارزیابی نتایج نهایی. اثر گذاری روش های زوج درمانی.را بر زوجین بررسی می کند. و مشاوره های لازم را جهت.کنترل کیفیت زندگی مشترک به آنان ارائه می دهد.

 

اهداف زوج درمانی:

همانطور که می دانید، مشاوره زوج درمانی تلفنی.برای اهداف خاصی انجام می شود. از جمله این اهداف به موارد زیر اشاره می کنیم:

1. ایجاد اعتماد بین زوجین:

اول از همه، در طول مشاوره زوج درمانی تلفنی، درمانگر سعی می کند. به هر یک از زوجین یاد دهد. که چگونه به یکدیگر اعتماد کنند. تا بتوانند در سخت ترین شرایط با هم باشند. و با همدلی به یکدیگر کمک کنند.

درمانگر راه حل های همدلانه خود را به افراد ارائه می دهد. و به سوالاتی از قبیل این که زوجین چگونه باید به یکدیگر اعتماد کنند. پاسخ می دهد.

2. آموزش روش صحیح صحبت کردن زوجین با یکدیگر

در برهه ای از زندگی، افراد با تعارضات رفتاری روبرو می شوند. که در حین درمان، زوج درمانگر سعی می کند. روش صحیح بیان مشکل در زندگی مشترک را به همسران بیاموزد. 

مهارت هم صحبتی با همسر را به آنان آموزش دهد. و مشکلات و نگرانی های زوجین را با آموزش روش هایی برای حل تعارض ها و دوگانگی ها حل کند.

3. آموزش در زمینه مسائل جنسی و احساسی:

قدم بعدی در مشاوره زوج درمانی تلفنی، تأمین نیازهای اساسی.برای.رابطه جنسی، عشق و احساسات می باشد. زوج درمانگر به شما آموزش می دهد. که چگونه نیازهای جنسی و عاطفی خود را بیان کنید. و همچنین به شما در برآوردن نیاز طرف مقابل آموزش می دهد.

 

کاربرد های زوج درمانی:

زوج درمانی یکی از روش های مدرن.رفع مشکلات بین افراد است. در این روش، به زوجین کمک می شود. تا با کمک زبان و گفت و گو مسائل را حل کنند. و با تمرکز بر مشکلات، آن ها را کنترل.و با روشی اصولی حذف کنند.

استفاده از تکنیک های زوج درمانی.برای همه روابط که به گونه ای در معرض فروپاشی قرار گرفته اند. و یا نسبت به گذشته سردتر شده اند. موثر است.

اهمیت مشاوره زوج درمانی تلفنی به حدی است. که توصیه می شود. زوج هایی که قصد ازدواج دارند. جلساتی از مشاوره قبل از ازدواج را بگذرانند. و سپس با اطمینان بیشتری انتخاب کنند.

یکی از مهمترین اهداف زوج درمانی چیست؟ کمک به زنان و مردان است. برای درک تفاوت های جنسیتی، شیوه ارتباط موثر و گوش دادن فعال.

 

اهمیت صمیمیت در روابط  زوجین

از نظر زوج درمانی، صمیمیت.به عنوان یکی از نیازهای اساسی انسان تصور می شود. صمیمیت به معنای این نیست. که شما چند ساعت .از زمان روزانه خود را به صحبت کردن با یکدیگر می پردازید.

در واقع صمیمیت بر اساس هرم نیاز های مازلو یکی از نیازهای مهم است. و این صمیمیت ریشه در یک نیاز اساسی تر، یعنی.دلبستگی دارد. البته سهم زیادی از ارتباط صمیمی و دلبستگی.زوجین ریشه در زمان کودکی دارد . 

نیاز به صمیمیت در واقع جنبه توسعه یافته و جداگانه ای است. از نیاز بیولوژیکی برای تماس و صمیمیت با یک انسان دیگر .

به طور کلی، صمیمیت شامل چندین مولفه است. که هسته اصلی آن شناخت، درک و پذیرش .طرف مقابل. همدلی و قدردانی می باشد. مولفه های صمیمیت عبارتند از:

1. صمیمیت روانی:

مشاور زوج درمانی تلفنی معتقد است. که صمیمیت روانی مستلزم ارتباط و مشارکت هر دو زوج است. در واقع ترمیم شکستگی های یک رابطه. و یا تلاش برای شروع یک رابطه عاطفی تنها از طریق یکی از زوجین قابل انجام نخواهد بود. و لزوما توجه و تلاش هر دو طرف را می طلبد.

نیاز به بیان امیدها، خواسته ها، برنامه ها، ترس ها، نگرانی ها، مشکلات و درگیری ها با همسر. اساس صمیمیت روانی است.

به علاوه برای ایجاد صمیمیت واقعی، باید امنیت در رابطه وجود داشته باشد. که این امنیت نتیجه اعتماد بین دو طرف است. برای اینکه شوهر در مورد مسائل مهم زندگی مشترک با همسرش صحبت کند. باید جوی بدون ترس از محکومیت، مجازات، تمسخر و توهین فراهم شود.

و هر یک از زوجین در بیان مشکلات و دغدغه ها، آزادی و امینت بیان داشته باشد.

ذکر این نکته ضروری است. که گاهی نبود امنیت در رفتار و گفتار زن و شوهر. می تواند فرزندان را نسبت به خانواده بی اعتماد کند. و آن ها را از بیان مشکلات و حل آن ها در بستر خانواده باز دارد. در این موارد مشاوره زوج درمانی تلفنی روشی مناسب برای بازیابی اعتماد در خانواده است.

2. صمیمیت منطقی:

متخصص زوج درمانی بیان می کند. که زوجین باید ایده ها و افکار.خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. و این مستلزم احترام.به دیدگاه طرف مقابل است. حتی در صورت .تفاوت در دیدگاه ها.

یکی از اساسی ترین مباحث در زمینه. صمیمیت منطقی، درک زوجین از تفاوت های جنسیتی یکدیگر است. زن و مرد باید تفاوت های یکدیگر را درک کنند. و در نتیجه به بررسی مشکلات پرداخته. و آن ها را برطرف سازند.

طبق تحقیقات انجام شده.در زمینه مشاوره زوج درمانی تلفنی. همدلی در روابط زوجین اهمیت دارد. و این بدان معناست. که هر یک از زوجین بایستی خود را در جای دیگری قرار دهد. و احساس طرف مقابل را درک کند.

4. صمیمیت عاطفی:

روانشناسان زوج درمانی بر این باورند که صمیمیت عاطفیی. به معنای برقراری ارتباط و درک همه جانبه احساسات همسرمی باشد. احساساتی مانند: نگرانی، شادی، غم، اندوه، تنهایی، خستگی و افسردگی.

نحوه بیان مطالب در زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است. که این امر نیز به واسته آموزش های ارائه شده. در مشاوره زوج درمانی قابل حل است.

با این روش، نه تنها بسیاری از مشکلات ناشی از زوجین حل می شود. بلکه مسائل ناشی از فرزندان و خانواده های زوجین.نیز به طور موثری قابل حل خواهد بود.

5. صمیمیت جنسی:

این صمیمیت به معنای. نیاز به برقراری ارتباط، بیان افکار، احساسات، تخیلات شهوانی و جنسی با همسر است. هدف از این نوع صمیمیت ایجاد ارتباط عاطفی و جنسی موفق است.

یکی از ویژگی بارز طلاق عاطفی در زندگی مشترک. رابطه ای است. که در آن بی میلی جنسی به همسر وجود دارد. یا میل طرفین به روابط جنسی انحرافی می شود. مانند: تجاوز یا خیانت.

مشاوره زوج درمانی تلفنی می تواند. مشکلات جنسی زوجین را بررسی کند. و در صورت لزوم آن ها را به متخصصان حوزه روابط جنسی ارجاع دهد. تا از روش های درمانی دیگر همچون دارو درمانی.بهره مند شوند.

 

مشاوره خانواده تلفنی

یکی از مهمترین و اصولی ترین تصمیماتی که افراد در زندگی خود می گیرند ازدواج است. که مستقیماً به آینده فرد مربوط می شود. همین امر.اهمیت مشاوره قبل از ازدواج  را دو چندان می کند.

در برخی موارد، زوجین با یکدیگر.تفاوت هایی دارند. از جمله تفاوت های فرهنگی، ایدئولوژیکی، مالی، تحصیلی و مذهبی. که همین تفاوت می تواند. زمینه فروپاشی زندگی مشترک را فراهم نمایند.

برای جلوگیری از این وضعیت مشاوره زوج درمانی تلفنی مطرح می شود. که به درک تفاوت ها و تصمیم گیری مناسب جهت سازش با این وضعیت کمک می کند.

مشاوره خانواده تلفنی روشی است. که از دیرباز به عنوان یک روش غیرحضوری برای.دریافت مشاوره های مربوط به ازدواج استفاده شده است.

از مزایای این روش.ارزان بودن و در دسترس بودن آن است. هزینه جلسات مشاوره ای تلفنی اغلب بسته.به زمان جلسه تعیین می شود. و تعداد جلسات لازم برای حل کامل مشکل. به نظر زوج درمانگر وابسته است.

با مشاوره خانواده تلفنی، زوجین از پرداخت هزینه گزاف رزرو مشاوره حضوری. برای جلسات زوج درمانی معاف می شوند.

مشاوره تلفنی از طرفی برای زوجین شاغل. که به دلیل مشغله روزانه زمانی برای نشستن در صف های مشاوره ندارند. بسیار مفید است.

 

مشاوره زوج درمانی آنلاین 

یکی از دلایل مراجعه زوجین به کلینیک های مشاوره، مشکلاتی است. که قبل از ازدواج قابل شناسایی.و حل شدن بوده است. لازم به ذکر است. که مشاوره زوج درمانی تلفنی فقط به مسائل مربوط به زن و شوهر محدود نمی شود. و مسائل خانوادگی هر یک از زوجین. مانند دوستان و بستگان آن ها و فرزندان.را تحت پوشش قرار می دهد.

برای مثال ممکن است. کودکان تحت تاثیر مشکلات زوجین، مشکلات فراوانی را متحمل شوند. که این مسئله روند طبیعی زندگی.آن ها را تحت اشعاع قرار می دهد. در این زمینه یکی از مسائلی که مشاور زوج درمانگر.باید به آن توجه کند رفاه و آرامش فرزندان است.

همچنین در مواردی که منشا مشکلات زناشویی، دخالت بیجای خانواده ها.در.زندگی مشترک باشد. لازم است. زوج درمانگر جلساتی با خانواده های زوجین تنظیم کند. و آموزش های لازم را جهت ارتباط موثر با زوجین ارائه دهد.

در گذشته، بسیاری از مشاوره های زوج درمانی در کلینیک های روانشناسی و مشاوره ای انجام می شد. اما در سال های اخیر. روز به روز بر طرفداران.مشاوره زوج درمانی آنلاین افزوده شده است.

مشاوره زوج درمانی تلفنی یا مشاوره زوج درمانی آنلاین بستری فراهم نموده است. که مشکلات زوجین در هر مکان و هر زمان به صورت غیر حضوری و آنلاین قابل حل و بررسی باشد. این امکان، بخصوص برای زوجین شاغل یا دارای فرزند بسیار مفید فایده خواهد بود.

زوج درمانی - زوج درمانی | مشاوره زوج درمانی تلفنی | مشاوره زوج درمانی

برای ثبت نظر کلیک کنید

18 دیدگاه

  • شهری گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دخالت خانواده همسرم زیاده، خونه مستقل نداریم، شوهرم هم هیچ حریم خصوصی ای برای زندگیمون قائل نیست، اخیرا دروغ و پنهان کاری هم زیاد شده
    بنظرم حتی دچار طلاق عاطفی شدیم
    یک فرزند یک ساله دارم میخواستم بدونم راهکارم چیه؟

    • ادمین ادمین گفت:

      یا سلام و احترام
      دوست عزیز بهتر است که با همسرتان به دور از توهین و تحقیر در مورد مشکلاتتان صحبت کنید. و برای مشکلاتتان به دنبال راه حل باشید.

  • سارا گفت:

    سلام
    روزتون به خیر
    از نظر همسر من ،پدر و مادرم همیشه بهش بی احترامی میکنند، ولی مواردی رو که مطرح میکنه به نظر من بی احترامی نیست، و همین رفتار رو مادرم با عروسش هم داره و اون ناراحت نمیشه.(البته بگم، پدر و مادر من هم خیلی اهل تعارف و سخت گرفتن به خودشون نیستند)
    من دیگه اهمیت نمیدم به حرفاش، فقط چیزی که برام سخته اینه که به نظر اون من باید با پدر مادرم سنگین برخورد کنم ،که چرا به همسر من بی احترامی کردند، و توقع داره که این موارد رو بهشون بگم و از ایشون دفاع کنم.
    از شروع زندگی مشترکمون این مورد بوده و من هم کم و بیش درگیر میشدم و تحت تاثیر قرار میگرفتم.
    ولی الان که بعد از ۱۶ سال، توجه نمیکنم بهش ،بیشتر بیان میکنه و حتی انتظار داره که من هم کمتر به والدینم سر بزنم (البته که خودش دیگه نمیره خونشون و به من هم گفته اونها نیان خونمون بنا به دلایلی)
    ایشون از همه نظر مرد خوبی هستند
    و ما هیچ مشکل حادی نداریم، ولی این غر زدنهای بی ربط دیگه خسته ام کرده و واقعا بعضی وقتها فکر میکنم که ، نکنه من باید به خاطر اون تو روی پدر مادرم وایسم؟؟!!
    شاید واقعا راست میگه؟!
    به نظرتون باید چه رفتاری داشته باشم؟؟
    آیا این انتظار طبیعی هست که یه شوهر از زنش داشته باشه؟
    دیگه حوصله اش رو ندارم، ترجیح میدم دیر بیاد خونه تا کمتر ببینمش ، نگران هستم که الان از تو حرفام قراره چیو اهرم کنه و بهم غر بزنه،
    هر وقت حالم خوبه با ذوق باهاش حرف میزنم ، خیلی حال نمیکنه، برعکس وقتایی که حال روحی ام بده و حس افسردگی و بی حالی دارم بهم توجه میکنه و ناز و نوازش میکنه.
    ببخشید که پیامم طولانی شد
    لطفا راهنماییم کنید
    ممنون

    • ادمین ادمین گفت:

      با سلام و احترام
      دوست عزیز بهتر است که خانواده شما در مورد مسائلی که همسرتان روی آنها حساس است با احتیاط بیشتری برخورد کنند. همچنین سعی کنید دیگران را وارد رابطه خودتان نکنید و اجازه ندهید که دیگران باعث سردی رابطه بین شما و همسرتان شوند. در صورت لزوم می توانید از زوج درمانگر کمک بگیرید.

  • Reza گفت:

    سلام خسته نباشید همسر بنده بعضی از رفتارهاش مردونه است و شبیه زن نیست این من و خیلی اذیت می‌کنه باید با این مشکل چکار کنم ممنون

    • نوروزی گفت:

      با سلام و احترام
      دوست عزیز رفتار های همسر شما باید بررسی شود. و بعد از آن هر دوی شما باید از خدمات زوج درمانی استفاده کنید.

  • ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید من باید تلفنی با مشاور شما صحبت کنم .ولی متأسفانه تلفن ثابت در دسترسم نیست ‌‌‌باید چکار کنم؟

    • نوروزی گفت:

      با سلام و احترام
      می توانید با شماره 09981165858 تماس بگیرید.

  • افشین گفت:

    سلام. همسر من خیلی به خانوادش وابسته اس. هر روز خونه مامانشه. من از سرکتر هم که میام حتی نمیاد خونه. همش میگه بیا اونجا. من نمیدونم باید چیکار کنم. خواهش میکنم منو راهنمایی کنید؟

    • نوروزی گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      متاسفانه وابستگی به خانواده، زندگی مشترک را با چالش مواجهه می کند. بهر است که با همسرتان در این مورد به طور جدی و منطقی صحبت کنید. و اگر نیاز شد حتما با یک زوج درمان در ارتباط باشید تا بتوانید مشکلتان را حل کنید و به شما پیشنهاد می کنم اگر فرزندی ندارید تا حل شدن مشکل از آوردن فرزند خودداری کنید.

  • زهرا گفت:

    ممنون از پاسختون

  • حسین گفت:

    حیلی خوب بود. ممنون

  • ابلدر گفت:

    لتدررذودرلتذروولردتذ

  • عسل گفت:

    سلام مرسی از مطالب خوب شما . سوال من اینه که من هرچی سعی میکنم همسرم رو قانع کنم بعضی از رفتارهاش واقعا برام عذاب آوره اون فکر میکنه من میخوام نظر خودمو تحمیل کنم چطور قانعش کنم قصدم تحمیل نظر خودم نیست

    • نوروزی گفت:

      با سلام
      دوست زیز نحوه صحبت کردن و درخواست کردن از همسر خیلی مهم است. شما زمانی که می خواهید از همسرتان ایرادا بگیرید بهتر است قبل و بعد از آن حتما چندتا از ویژگی های مثبت همسرتون را هم بهش بگید. تا حس بهتری برای پذیرفتن انتقاد داشته باشد.

  • زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    همسر من هر کاری میکنم که رفتارهای بدش رو ترک کنه بازم کار خودش رو میکنه. چیکارش کنم دیگه خسته شدم😦😦

    • نوروزی گفت:

      با سلام
      دوست عزیز اینکه به چه صورت درخواست خودتون رو بگید خیلی مهمه. وقتی میخواهید از همسرتون انتقاد کنید یا درخواستی از ایشان داشته باشید بهتر است در کمال آرامش انتقاد را بگید و در کنار گتن انتقاد چندتا از ویژگی های مثبت ایشان را هم بیان کنید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با پیام مشاور